Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řídicí jednotka výrobní linky
Vargovčík, Pavol ; Richter, Miloslav (oponent) ; Petyovský, Petr (vedoucí práce)
V tejto práci som sa venoval vývoju riadiacej jednotky výrobnej linky. Pre jej implementáciu som zvolil vstavané zariadenie Raspberry Pi. Riadiaca jednotka komunikuje s centrálnym administrátorským systémom, ktorý prideľuje jednotlivým riadiacim jednotkám programy. Tieto programy popisujú interakciu s periférnymi zariadeniami, ako aj komunikáciu s databázovým systémom dohľadateľnosti (Traceability).
Mobilní aplikace pro programování robotického ramene
Jurka, Vojtěch ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Práce popisuje návrh a tvorbu systému, který pomocí mobilní aplikace umožní ovládat a programovat robotické rameno. Systém se skládá především z mobilní aplikace na platformě Android a serveru implementovaném v jazyku Python, který zajišťuje komunikaci jak s robotickým ramenem, tak se samotnou mobilní aplikací. Díky tomuto přístupu je následně možné využít jedno mobilní zařízení pro práci s více roboty a jejich nezávislé ovládání.    Předložené řešení poskytuje uživateli možnost pomocí mobilního zařízení ovládat robotické rameno v reálném čase pomocí intuitivních ovládacích prvků a také vytvářet či upravovat robotické aplikace. Vytváření programů je uskutečněno skrze metody vizuálního programování přímo v aplikaci. Tento způsob ovládání robotického ramene je přínosem k zlepšení přístupnosti takových zařízení méně odborné veřejnosti, jež by je mohla upotřebit.
Systém inteligentní domácnosti
Hájek, Jaroslav ; Lattenberg, Ivo (oponent) ; Krajsa, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá propojováním vzdálených zařízení měřící data různých typů od fyzikálních veličin jako je teplota, vlhkost až po data zobrazující uživateli zatížení procesoru či využití paměti systému. Dále se zabývá kontrolní logikou a závislostmi mezi zařízeními za použití Blockly. V práci je použito mnoho technologií například: MQTT, Websockets, GSM, Lightweight Mesh a další. Systém je založen na mikroslužbě nazvané Flask. Tato služba je aplikační rozhraní rozšiřující základní HTTP služby programovacího jazyka Python. Umožňuje tím prezentovat uživateli naměřená data pomocí grafů či předdefinovaných komponent pro zobrazování dat. Pro ovládání systému byl využit jednodeskový počítač Raspberry Pi spolu se sedmi palcovým dotykovým displejem.
Webové rozhraní pro vizuální programování robota
Vích, Štěpán ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem, návrhem a testováním webového uživatelské rozhraní. Toto rozhraní vytváří robotické programy v jazyce Python pro robota PR2 a systém ARTable vyvíjený na VUT FIT v Brně. Rozhraní je navrženo tak, aby jej mohli používat i méně zkušení programátoři a lidé s netechnickým zaměřením. Při návrhu se používá technika vizuálního programování, při které vzniká výsledný kód. Při implementaci se využívá již vytvořené platformy podporující vizuální programování jako je např. Blockly, které celou implementaci značně zjednodušují.
Výukový software pro vizuální a textové programování v Lua/LÖVE
Medek, Petr ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vizuálním programováním v jazyce Lua s frameworkem LÖVE. V rámci práce vznikla webová aplikace pro výuku programování v Lua/LÖVE. Aplikace podporuje jak blokové, tak i textové programování. Vytvořené hry lze jednoduše spustit na platformě Android pomocí vytvořené Android aplikace. Webová aplikace obsahuje také výukové tutoriály vhodné pro výuku na základních a středních školách.
Výukový software pro vizuální a textové programování v Lua/LÖVE
Medek, Petr ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vizuálním programováním v jazyce Lua s frameworkem LÖVE. V rámci práce vznikla webová aplikace pro výuku programování v Lua/LÖVE. Aplikace podporuje jak blokové, tak i textové programování. Vytvořené hry lze jednoduše spustit na platformě Android pomocí vytvořené Android aplikace. Webová aplikace obsahuje také výukové tutoriály vhodné pro výuku na základních a středních školách.
Visual Programming Backend for a Mobile Robot
Staněk, Ondřej ; Obdržálek, David (vedoucí práce) ; Bednárek, David (oponent)
Název práce: Podpora vizuálního programování mobilního robota Autor: Bc. Ondřej Staněk Katedra: Katedra softwarového inženýrství Vedoucí diplomové práce: RNDr. David Obdržálek, Ph.D. e-mail vedoucího: David.Obdrzalek@mff.cuni.cz Abstrakt: V této práci se autor zabývá návrhem a implementací řešení pro programování malých mobilních robotů pomocí vizuálních programovacích prostředků. Součástí práce je výběr vhodného front-endu pro vizuální programování i vytvoření back-end vrstvy umožňující běh programu v mobilním robotovi. Pro vykonávání kódu je vytvořen virtuální stroj, který běží v rámci původního firmware robota na 8-bitovém mikrokontroleru s omezenými prostředky. Vrstva generátoru kódu překládá vizuální reprezentaci programu do sekvence instrukcí bajtkódu, jež je následně interpretována v mobilním robotovi. Řešení podporuje typické rysy procedurálních programovacích jazyků, zejména: proměnné, výrazy, podmíněné příkazy, cykly, statická pole, funkční volání a rekurzi. Důraz je kladen na robustnost implementace. K ověření a udržení kvality kódu jsou použity metody automatického testování. Klíčová slova: vizuální programovací jazyk, virtuální stroj, mobilní robot, Blockly Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mobilní aplikace pro programování robotického ramene
Jurka, Vojtěch ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Práce popisuje návrh a tvorbu systému, který pomocí mobilní aplikace umožní ovládat a programovat robotické rameno. Systém se skládá především z mobilní aplikace na platformě Android a serveru implementovaném v jazyku Python, který zajišťuje komunikaci jak s robotickým ramenem, tak se samotnou mobilní aplikací. Díky tomuto přístupu je následně možné využít jedno mobilní zařízení pro práci s více roboty a jejich nezávislé ovládání.    Předložené řešení poskytuje uživateli možnost pomocí mobilního zařízení ovládat robotické rameno v reálném čase pomocí intuitivních ovládacích prvků a také vytvářet či upravovat robotické aplikace. Vytváření programů je uskutečněno skrze metody vizuálního programování přímo v aplikaci. Tento způsob ovládání robotického ramene je přínosem k zlepšení přístupnosti takových zařízení méně odborné veřejnosti, jež by je mohla upotřebit.
Systém inteligentní domácnosti
Hájek, Jaroslav ; Lattenberg, Ivo (oponent) ; Krajsa, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá propojováním vzdálených zařízení měřící data různých typů od fyzikálních veličin jako je teplota, vlhkost až po data zobrazující uživateli zatížení procesoru či využití paměti systému. Dále se zabývá kontrolní logikou a závislostmi mezi zařízeními za použití Blockly. V práci je použito mnoho technologií například: MQTT, Websockets, GSM, Lightweight Mesh a další. Systém je založen na mikroslužbě nazvané Flask. Tato služba je aplikační rozhraní rozšiřující základní HTTP služby programovacího jazyka Python. Umožňuje tím prezentovat uživateli naměřená data pomocí grafů či předdefinovaných komponent pro zobrazování dat. Pro ovládání systému byl využit jednodeskový počítač Raspberry Pi spolu se sedmi palcovým dotykovým displejem.
Webové rozhraní pro vizuální programování robota
Vích, Štěpán ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem, návrhem a testováním webového uživatelské rozhraní. Toto rozhraní vytváří robotické programy v jazyce Python pro robota PR2 a systém ARTable vyvíjený na VUT FIT v Brně. Rozhraní je navrženo tak, aby jej mohli používat i méně zkušení programátoři a lidé s netechnickým zaměřením. Při návrhu se používá technika vizuálního programování, při které vzniká výsledný kód. Při implementaci se využívá již vytvořené platformy podporující vizuální programování jako je např. Blockly, které celou implementaci značně zjednodušují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.